Dag 17: van Big Bend naar El Paso en Las Cruces

Ook vandaag staan we vroeg op. We willen zo'n 370 mijl (600 km) rijden, naar Alpine, Fort Davis, Kent en El Paso tot Las Cruces in New Mexico. Op onze vaste ontbijtplek is merkbaar dat het maandag is: geen baarden, sikken, haardoeken, sjaaltjes, dijlappen of motorgeronk meer, alleen een paar keurig geklede mensen…

Het is bewolkt en een stuk frisser. In Alpine tanken we. Het toilet bevindt zich daar achter de grote ijskast en ook het tanken zelf gaat behoorlijk kneuterig. De eigenaar adviseert ons de 118 te rijden richting Kent, want dat is de mooiste route naar het noorden!

Na de zoveelste Border Patrol stoppen we bij Old Fort Davis National Historic Site. Dit blijken slechts 6 huizen en een parking te zijn, dus vervolgen we onze route. De McDonald Observatory bovenop een heuvel ziet eruit als een ontsierende elektriciteitscentrale. Het blijkt een van de meest bekende sterrenwachten van Amerika te zijn.

Langs de route zien we af en toe een Eat – sleep – ride horses ranche voor de seizoenen dat er wél toeristen zijn. Laat in de middag zijn we in El Paso en moet de klok weer een uurtje terug tot 8 uur verschil met Nederland. De auto parkeren we op een veilige plek en zo lopen we downtown door Amerikaanse straten in Mexicaanse sfeer. Fen koopt een cowboyriem.

Voor we het weten belanden we toch weer bij een grenspost. JW stelt voor even over te steken (we hebben nu immers een green card) maar dat vindt Fen geen goed idee. Terug in de auto zien we meer koeien langs de snelweg dan we in heel Texas de afgelopen 2 weken troffen. Bij de grens tussen de staten Texas en New Mexico moeten we door een safety corridor. Of dit nu ter voorkoming van smokkelen is, is ons niet duidelijk.

We boekten ons hotel in Las Cruces, 50 km boven El Paso. Iedereen raadde ons af in El Paso te overnachten. America's Best Value Inn lijkt too good too be true, zo leuk en goed geprijsd op internet. Maar de afslag ernaartoe blijkt te zijn afgegraven. Na een omweg komen we toch uit bij dit prima hotel, met Mexicaanse binnenplaats en zwembad. Vanavond hebben we weinig energie meer: morgen beslissen we wat ons programma wordt.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Vul hier je naam en e-mailadres in.
Je krijgt dan een mailtje als we nieuws hebben!